Trzylitrowy Silnik Otto
Serce obu hybryd plug-in stanowi trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik Otto o mocy 250 kW (340 KM). Silnik ten współpracuje z kompaktowym silnikiem elektrycznym (PSM) o maksymalnej mocy 130 kW i 460 Nm momentu obrotowego.
Nowoczesny Akumulator Litowy
Pojazdy wyposażono w nowy, mocniejszy, chłodzony cieczą akumulator litowy, umieszczony pod podłogą bagażnika. Energia zgromadzona jest w 17 ogniwach o pojemności 70 Ah każde, zwanych "stosami". Sześć stosów tworzy jedną jednostkę, co pozwala na większą gęstość mocy i eliminuje potrzebę dodatkowej obudowy modułu. Akumulator osiąga maksymalną pojemność 25,9 kWh (brutto; 22 kWh netto) przy napięciu 370 V, co zapewnia zasięg do 90 km w trybie całkowicie elektrycznym w obszarach miejskich.
Moc i Przyspieszenie
Maksymalna moc układu dla modeli z silnikiem 55 TFSI e quattro wynosi 290 kW (394 KM) z maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm. Zużycie paliwa dla Q7 wynosi 1,4-1,2 l/100 km, a dla Q8 1,6-1,2 l/100 km. Gdy oba silniki pracują jednocześnie, pojazdy przyspieszają do 100 km/h w 5,7 sekundy. Modele 60 TFSI e quattro osiągają moc do 360 kW (490 KM) i moment obrotowy do 700 Nm, przyspieszając do 100 km/h w 5,0 sekundy.
Zużycie Energii i Emisja CO2
Q7 i Q8 charakteryzują się niskim zużyciem energii i emisją CO2. Dla Q7 zużycie energii wynosi średnio 29,1-27,8 kWh/100 km, a emisja CO2 33-28 g/km. Dla Q8 zużycie energii to 30,4-27,7 kWh/100 km, a emisja CO2 37-27 g/km. Maksymalna prędkość pojazdów jest ograniczona elektronicznie do 240 km/h, a prędkość maksymalna w trybie całkowicie elektrycznym wynosi 135 km/h.
Tryby Jazdy
Pojazdy mogą być uruchamiane w trybie w pełni elektrycznym lub hybrydowym, wybieranym za pośrednictwem interfejsu MMI. Tryb hybrydowy oferuje dwa rodzaje pracy: automatyczny i podtrzymania. Tryb automatyczny aktywuje się automatycznie po uruchomieniu nawigacji, a tryb podtrzymania utrzymuje poziom naładowania akumulatora.
Ładowanie Akumulatora
Akumulator ładuje się z mocą 7,4 kW, osiągając pełne naładowanie w około 3 godziny i 45 minut. Klienci mają dostęp do około 630 tys. punktów ładowania w 29 krajach europejskich.
Ulgi Podatkowe i Przywileje
W wielu krajach właściciele hybryd plug-in korzystają z ulg podatkowych oraz lokalnych korzyści transportowych, takich jak bezpłatne parkowanie czy prawo do korzystania z pasów dla autobusów. W Niemczech modele te są opodatkowane ryczałtowo w wysokości 0,5 procent ich ceny katalogowej brutto.
Przewidująca Strategia Działania
Nowe modele Q7 i Q8 zostały wyposażone w system przewidującej strategii działania, który optymalizuje zużycie energii i emisję spalin. System ten korzysta z danych nawigacyjnych oraz informacji o odległości do poprzedzających pojazdów, aby decydować między jazdą na biegu jałowym a rekuperacją.
Inteligentne Ładowanie
Nowością jest inteligentne ładowanie akumulatora w trybie ładowania tylko powyżej prędkości około 65 km/h, co maksymalizuje wydajność i zapewnia wysoki poziom jazdy na napędzie elektrycznym w mieście.
Reflektory i Światła
Standardowo pojazdy wyposażone są w reflektory LED, a opcjonalnie dostępne są reflektory Matrix LED oraz HD Matrix LED z laserowym światłem Audi. Nowością są cyfrowe sygnatury świateł do jazdy dziennej oraz zdigitalizowane tylne światła OLED.
Komfort i Bezpieczeństwo
Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. felgi aluminiowe, kamerę cofania, asystenta parkowania oraz wygodny kluczyk. Model 60 TFSI e quattro jest standardowo wyposażony w pakiet sportowy i nadwozie S line.
Układ Kierowniczy na Wszystkie Koła
Opcjonalny układ kierowniczy na wszystkie koła zapewnia większe bezpieczeństwo i komfort. Tylne koła obracają się nawet o pięć stopni w kierunku przeciwnym do kół przednich przy niskich prędkościach, co zwiększa zwrotność pojazdu.
Elektromechaniczna Stabilizacja Przechyłów
Opcjonalna elektromechaniczna aktywna stabilizacja przechyłów (eAWS) zwiększa dynamikę jazdy. System ten jest zasilany przez 48-woltowy superkondensator, który zapewnia energię dla dwóch silników elektrycznych o maksymalnej mocy 1,5 kW każdy.