– Po kilku latach obecności na rynku, Nissan Juke drugiej generacji przeszedł poważny lifting. Od razu rzuca się w oczy nowy, dynamiczny, żółty lakier, jednak najwięcej zmian wprowadzono w kabinie tego popularnego miejskiego crossovera coupé. Dystrybutor Nissana w Polsce, Astara, dostarczył już pierwsze egzemplarze do salonów, a cena odświeżonego modelu zaczyna się od 107 900 zł za wersję Acenta 1.0 DIG-T 114 KM, teraz z bogatszym wyposażeniem.
Podczas modernizacji w połowie cyklu życia modelu, Nissan ponownie wprowadził żółty kolor nadwozia, co jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, którzy doceniali ten żywiołowy lakier w pierwszej generacji Juke'a.
Projektanci i inżynierowie Nissana wprowadzili istotne zmiany we wnętrzu, podnosząc komfort jazdy. Przeprojektowano konsolę centralną oraz panel wskaźników. Kabina zyskała nowe materiały oraz ulepszone wyposażenie i wykończenie. System multimedialny ma teraz większy ekran dotykowy oraz dodatkowe funkcje.
W ramach odświeżenia, wprowadzono także nową wersję N-Sport, podkreślającą dynamiczny charakter Juke'a zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzu.
Powrót żółtego lakieru jest bezpośrednią odpowiedzią na prośby klientów. Nowy odcień żółtego jest jaśniejszy i bardziej nowoczesny, co dodaje samochodowi wyrazistości.
W wersji N-Sport żółty lakier kontrastuje z czarnymi elementami: dachem, kołami, lusterkami bocznymi, nadkolami, grillem oraz słupkami A i B. Dodatkowo wzmacnia to wizualną atrakcyjność modelu Juke, dodając mu zadziorności i charakteru.
Wyższy poziom jakości i lepsza łączność to efekty zmian we wnętrzu. W wersjach wyższych niż Acenta, centralny ekran systemu informacyjno-rozrywkowego ma teraz 12,3 cala i jest pochylony o 8 stopni w stronę kierowcy, co ułatwia obsługę dotykową. Nowy, gładszy materiał przypominający skórę podnosi elegancję i komfort.
Za kierownicą znajduje się teraz 12,3-calowy cyfrowy ekran TFT, wyświetlający prędkość i inne kluczowe informacje. Wysokiej rozdzielczości ekran umożliwia dostosowanie wyświetlanych danych do preferencji kierowcy.
W centralnej sekcji między zegarami można wyświetlać mapę nawigacji, zużycie paliwa, informacje dotyczące systemu audio, parametry ekologicznej jazdy, ciśnienie w oponach i inne kluczowe dane. Elementy sterujące wyświetlaczem są wygodnie umieszczone na kierownicy.
Nowy system informacyjno-rozrywkowy oferuje bardziej intuicyjny ekran główny, z możliwością umieszczenia na nim widżetów najczęściej używanych funkcji, podobnie jak na smartfonie. Ulepszone funkcje rozpoznawania głosu radzą sobie teraz lepiej z naturalnym językiem i pauzami w mowie. Juke oferuje bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i Android Auto.
Wprowadzone nowe funkcje obejmują informacje o fotoradarach i cenach paliwa na mapie nawigacyjnej oraz możliwość odtwarzania wideo z urządzeń USB podczas postoju.
W wersji N-Sport wnętrze wyróżnia się wyrazistymi żółtymi akcentami, zgodnymi z nowym kolorem nadwozia. Żółte wstawki z materiału Alcantara® pojawiają się na fotelach, a pikowane siedziska i oparcia mają wyrazisty wzór.
Nowe fotele w wersjach N-Connecta, N-Design oraz Tekna oferują zwiększony komfort. N-Connecta ma nowoczesne pokrycie z materiału Kira Melange, Tekna zaś oferuje czarną ekologiczną skórę z pikowanymi wstawkami.
We wnętrzu wprowadzono także powiększony schowek w desce rozdzielczej, przeprojektowany podłokietnik oraz elektryczny hamulec ręczny. W wersji hybrydowej przyciski e-Pedal i EV Mode zostały przeniesione dla większej wygody. Wyższe wersje mają teraz bezprzewodową ładowarkę oraz gniazda USB-A i C z przodu i z tyłu pojazdu.
Paleta kolorów nadwozia została rozszerzona o nowy odcień bieli i czerni. Wprowadzono nowe opcje wykończenia kół, z 19-calowymi felgami zoptymalizowanymi pod kątem aerodynamiki w wersjach N-Connecta i N-Design oraz oponami o niskim oporze toczenia w wersjach hybrydowych.
Odświeżony Juke jest standardowo wyposażony w system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu oraz opcjonalny system utrzymania pasa ruchu. Kamera cofania ma teraz wyższą rozdzielczość, a system kamer 360° jest standardem w wersji Tekna i opcją w innych.
Nissan Juke oferowany jest w wersji hybrydowej oraz z trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.0 DIG-T z turbodoładowaniem. Silnik ten generuje moc 117 KM i moment obrotowy 180 Nm (200 Nm z funkcją overboost), a kierowcy mogą wybierać między 6-biegową manualną skrzynią biegów a 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną (DCT) z łopatkami oraz trybami jazdy Eco, Standard i Sport.
Odświeżony model Juke dostępny jest w Polsce od 107 900 zł za wersję Acenta 1.0 DIG-T 114 KM, która teraz ma znacznie bogatsze wyposażenie. Juke jest drugim najchętniej kupowanym modelem Nissana w Polsce, zaraz po crossoverze Qashqai. Klienci mogą składać zamówienia od 25 kwietnia, a pierwsze egzemplarze są już dostępne u dealerów.