Nowy Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Kabriolet (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,6-9,9 l/100 km; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 217-223 g/km; WLTP) dołącza do roadstera SL jako drugi otwarty model Mercedes-AMG o wysokich osiągach. Bogate wyposażenie standardowe, przestronne wnętrze i funkcje z zakresu komfortu, w tym układy AIRCAP® lub AIRSCARF®, sprawiają, że ten czteromiejscowy samochód doskonale sprawdza się w całorocznej eksploatacji. Sześciocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 3,0 l osiąga moc 330 kW (449 KM); wspomaga go tradycyjna turbosprężarka oraz dodatkowa sprężarka elektryczna. Maksymalny moment obrotowy wynosi 560 Nm (600 Nm w trybie overboost, przez maksymalnie 10 sekund). Zintegrowany rozrusznikoalternator na krótko zapewnia dodatkowe 17 kW (23 KM) mocy oraz 205 Nm momentu obrotowego. Zasila on również 48-woltową instalację elektryczną. Specyfikacja techniczna nowego modelu obejmuje także przekładnię AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ oraz aktywną tylną oś skrętną.
Wygląd zewnętrzny: poszerzone przednie i tylne nadkola
Design nadwozia definiują liczne elementy charakterystyczne dla wydania AMG, na czele z osłoną chłodnicy. Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są reflektory DIGITAL LIGHT, z funkcją projekcji lub bez. Dodatkowo akcentują one dynamiczny wygląd samochodu – za sprawą elips świateł do jazdy dziennej i niebieskiego podświetlenia u podstawy modułów oświetlenia. Zjawiskowe wzornictwo przedniego pasa dopełniają duży centralny wlot powietrza, który razem z osłoną chłodnicy wpisuje się w kształt litery A, oraz zewnętrzne wloty – każdy z dwiema poziomymi listwami.
Wnętrze z ekskluzywnym wyposażeniem AMG i specjalnymi widokami
W kabinie wzrok przyciągają wolnostojący, cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 12,3 cala oraz centralny 11,9-calowy ekran w pionowym formacie. Ten ostatni jest zorientowany na kierowcę i oferuje funkcję regulacji pochylenia w zakresie od 15 do 40 stopni, aby zapobiec niepożądanym refleksom podczas jazdy z otwartym dachem. Kolejną atrakcją jest opcjonalne dynamiczne nastrojowe oświetlenie w 64 kolorach. Świetlne pasy biegną od kokpitu przez drzwi i tylne panele boczne aż za tylne siedzenia. Tworzy to stylowy efekt otoczenia wnętrza, wzmocniony dwoma detalami: górna część deski rozdzielczej, górne sekcje drzwi i panel miękkiego dachu mają wykończenie o wyglądzie czarnej skóry nappa, a wokół otwartej części kabiny biegnie jeszcze chromowana listwa.
Rzędowy 6-cylindrowy silnik z rozrusznikiem zintegrowanym z alternatorem oraz dodatkową elektryczną sprężarką
Nowy CLE 53 4MATIC+ wykorzystuje znacząco udoskonaloną wersję sprawdzonego, 3,0-litrowego rzędowego silnika
o 6 cylindrach (oznaczenie M256) z turbodoładowaniem. Najnowsze wydanie tej jednostki – M256M – cechuje się przede wszystkim zoptymalizowanymi komorami spalania z przeprojektowanymi otworami dolotowymi i wylotowymi. Zakres zmian obejmuje także nowe pierścienie tłokowe, zmodyfikowany układ wtrysku oraz nową turbosprężarkę o zwiększonym ciśnieniu doładowania (1,5 zamiast 1,1 bara). Skutkuje to wyższym maksymalnym momentem obrotowym, który teraz wynosi 560 Nm
w trybie ciągłej pracy oraz 600 Nm w trybie overboost (przez maksymalnie 10 sekund).
Ważniejsza od szczytowej wartości momentu obrotowego jest jednak zoptymalizowana krzywa jego przyrastania – a także bardziej harmonijna reakcja silnika. To rezultat zastosowania dodatkowej elektrycznej sprężarki, która również została udoskonalona. Może teraz niemal nieprzerwanie pracować przez dłuższy czas, co kierowca dostrzeże szczególnie w zakresie średnich obrotów. To z kolei pozwoliło na zastosowanie większej klasycznej turbosprężarki, a w konsekwencji – na uzyskanie wyższych maksymalnych osiągów.
Odpowiednio dostosowane czasy zmiany biegów, wysoka efektywność: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Rzędowy silnik o pojemności 3,0 l współpracuje z przekładnią AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, która charakteryzuje się krótkimi czasami zmiany przełożeń, szybką reakcją, funkcją podwójnego wysprzęglania i możliwością dokonywania wielokrotnej redukcji. Skrzynia natychmiastowo zmienia biegi na wyższy lub niższy, a w trybie jazdy Sport+ oraz w programie ręcznego doboru biegów jej reakcja staje się szczególnie czuła. Manualną zmianę przełożeń umożliwiają galwanizowane manetki do zmiany biegów, umieszczone za kierownicą.
Zmiana charakterystyki na wyciągnięcie ręki: AMG DYNAMIC SELECT
Pięć trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ i Individual – pozwala kierowcy wpływać na charakterystykę samochodu za dotknięciem palca. Ich rozpiętość sięga od efektywnego, komfortowego podróżowania po wysoce dynamiczne wrażenia zza kierownicy. Tryby jazdy modyfikują szereg ważnych parametrów, takich jak reakcje silnika, skrzynia biegów, zawieszenia i układu kierowniczego. AMG DYNAMIC SELECT pozwala też bezpośrednio przejść do trybu ręcznej zmiany biegów oraz indywidualnie wybrać charakterystykę pracy zawieszenia.
W pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ montowany w standardzie
W pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ łączy optymalną przyczepność pod kątem dynamicznej jazdy z wysokim poziomem bezpieczeństwa w każdych warunkach – na suchej, mokrej i śliskiej nawierzchni. Jego inteligentne sterowanie jest zintegrowane z architekturą systemów samochodu, umożliwiając płynne dwukierunkowe przejście pomiędzy napędem na tylne i na wszystkie koła. Rozkład momentu obrotowego zależy od sytuacji na drodze. Podczas jazdy z umiarkowanym obciążeniem, gdy napęd 4x4 nie jest wymagany, przednia oś jest odłączana w celu zwiększenia efektywności. Od ustawienia ESP Sport wzwyż rozdział momentu obrotowego odbywa się z priorytetem dla tylnej osi. W trybie Drift nowy AMG CLE 53 4MATIC+ Kabriolet w całym zakresie prędkości jeździ jak samochód w 100% tylnonapędowy.
Niezależne zawieszenie AMG RIDE CONTROL zapewnia dynamiczne prowadzenie
CLE 53 4MATIC+ Kabriolet korzysta z zawieszenia AMG RIDE CONTROL ze stalowymi sprężynami, opracowanego w Affalterbach z myślą o neutralnym pokonywaniu zakrętów i wzorowej przyczepności. Szczególnie sportowe zestrojenie amortyzatorów
i adaptacyjna regulacja tłumienia sprawiają, że zawieszenie AMG RIDE CONTROL doskonałe łączy pewne, satysfakcjonujące prowadzenie z wysokim komfortem jazdy. Tłumienie każdego koła szybko i precyzyjnie dostosowuje się do aktualnych warunków drogowych. To zasługa zastosowania w amortyzatorach osobnych zaworów odpowiedzialnych za fazy ugięcia i odbicia. Ponadto charakterystykę tłumienia można trzystopniowo regulować (tryby Comfort, Sport i Sport+), tak aby dodatkowo zwiększyć poziom komfortu na długich dystansach lub położyć nacisk na sportowe prowadzenie.
Parametryczny układ kierowniczy AMG oraz standardowa tylna oś skrętna
Wszechstronny, dynamiczno-komfortowy charakter CLE 53 4MATIC+ Kabriolet zapewnia również parametryczny układ kierowniczy z trzema trybami pracy – zależnie od wybranego programu jazdy. Manewrowanie wymaga niewielkiego wysiłku, a przy wyższych prędkościach jazdy – zwłaszcza w ustawieniach zawieszenia Sport i Sport+ – układ zapewnia kierowcy znacznie więcej informacji zwrotnych.
Pakiet AMG DYNAMIC PLUS
Opcjonalny pakiet AMG DYNAMIC PLUS obejmuje szereg szczególnie sportowych elementów, zapewniających jeszcze bardziej emocjonujące wrażenia z jazdy. Do najważniejszych zaliczają się funkcja RACE START oraz program jazdy RACE z trybem driftu. Kierownicę AMG Performance obszytą mikrofibrą MICROCUT wyposażono w przyciski umożliwiające szybką kontrolę zasadniczych ustawień samochodu. Wizualnie sportową naturę podkreślają czerwone zaciski hamulcowe z napisem AMG. Aktywne mocowania jednostki napędowej oferują szeroką rozpiętość charakterystyki pomiędzy komfortem a sportowym połączeniem silnika z nadwoziem.
źródło
https://media.mercedes-benz.pl/nowy-mercedes-amg-cle-53-4matic-kabriolet-tam-gdzie-radosc-z-jazdy-pod-goym-niebem-spotyka-sie-z-wysokimi-osiagami/