logo GetAuto logo GetAuto logo GetAuto logo GetAuto
logo GetAuto logo GetAuto
Wystaw za 0 zł
Wystaw

Dzień dobry!

fb logo Kontynuuj przez Facebooka google logo Kontynuuj przez konto Google
Rejestrując się w GetAuto.pl i logując do serwisu potwierdzasz zapoznanie się z polityką prywatności , polityką plików "cookies" , regulaminami portalu i akceptujesz ich treść i postanowienia w ich aktualnym brzmieniu.
LUB
Zaloguj się

Zaloguj się i obserwuj wyszukiwania, otrzymuj wybrane powiadomienia i wystawiaj własne ogłoszenia.

Nie masz konta? Zarejestruj się

Poznań, 2 maja 2024 r. Volkswagen Transporter T3, który swoją premierę miał 45 lat temu - wiosną 1979 roku, już od samego początku pomyślany był jako nie tylko samochód dostawczy, ale również jako auto bardziej uniwersalne, mogące przewozić również pasażerów. Założenia te zaczęto wdrażać w życie praktycznie od samego początku jego produkcji. Dlatego zaledwie cztery tygodnie od rozpoczęcia produkcji wersji dostawczej, z taśm produkcyjnych zaczęła zjeżdżać wersja osobowa.

Przypomnijmy sekwencję wydarzeń z tamtych lat: marzec 1979 – premiera Volkswagena T3 podczas Essen Motor Show; 2 kwietnia 1979 – rozpoczęcie produkcji wersji dostawczej w Hanowerze, a już 2 maja 1979 – również w Hanowerze zaczęto wytwarzać wersje osobowe modelu – Kombi i Bus. Dziś mija dokładnie 45 lat od tego dnia.

Czym różnią się te wersje od podstawowego “blaszaka” i od siebie nawzajem? Przede wszystkim Kombi i Bus, jako wersje do przewozu osób są w całości przeszklone – zyskują boczne okna, a jednocześnie zarówno przednia, jak i tylna szyba są dużo większe w porównaniu do modelu T2. Jak podawał wówczas producent, o ponad 20%. To wydatnie wpłynęło na lepszą widoczność i zwiększyło bezpieczeństwo jazdy. Ponadto wersjami Kombi i Bus o wiele łatwiej się parkowało. Wpływało na to nie tylko przeszklenie boczne pojazdu, większe szyby z przodu i w tyle, ale również duże lusterka zewnętrzne po prawej i po lewej stronie pojazdu. A czym Kombi i Bus różniły się od siebie?

Wersja Kombi była modelem prostszym, zdolnym przewozić 8 osób w układzie 2+3+3 i za trzecim rzędem siedzeń dysponowała powierzchnią, w której można było umieścić jakiś ładunek lub bagaże. Ponadto fotele w drugim rzędzie były przymocowane do podłogi za pomocą łatwych w obsłudze szyn i mogły być zdemontowane w kilku prostych krokach - nawet przez jedną osobę. Całościowa kanapa trzeciego rzędu miała składane oparcie, co również pomagało w aranżacji wnętrza samochodu. Zwiększało to wartość użytkową tej furgonetki, czyniąc ją przydatną do transportu zarówno osób jak i towarów. 8-miejscowe Kombi można było w kilka minut przearanżować w samochód dostawczy, a po komercyjnym wykorzystaniu w dni powszednie, w ciągu zaledwie kilku minut z powrotem przekształcić je w komfortowy minibus do rodzinnych i rekreacyjnych wypadów w weekendy.

Natomiast wersja Bus była lepiej wyposażonym mikrobusem do przewozu nawet 9 osób. Z czasem to właśnie wersja Bus wyewoluowała w dobrze znaną osobną linię modelową Caravelle. Siedzenia były wygodniejsze i wyposażone w zagłówki. W wersji Bus zastosowano też nowy system wentylacji z dyszami powietrznymi w podsufitce, które mogły być indywidualnie sterowane przez pasażerów. Wydatnie wpływało to na komfort nawet dalekich podróży. Ponadto klienci zainteresowani wersją Bus mogli zamówić do niego dwukolorowe malowanie karoserii. Volkswagen Samochody Dostawcze oferował wówczas klientom aż siedem wersji takiego dwukolorowego malowania.

Osobowe wersje T3 – Kombi i Bus, były po klasycznej furgonetce pierwszymi z szerokiej gamy wersji modelowych T3, jaka prezentowana była w kolejnych latach jego produkcji. W ślad za nimi przyszły furgony z podwyższonym dachem, wersje z otwartą przestrzenią ładunkową z pojedynczą i podwójną kabiną, czy gama różnorodnych pojazdów specjalnych. Wybór dla klientów był bardzo szeroki. Kombi i Bus dały też początek późniejszym seriom bardziej luksusowych modeli Multivan, Caravelle i kamper California. Wszystkie one wychodziły bowiem z założenia wykorzystania przeszklonego Volkswagena T3. Zresztą marka Volkswagen Samochody Dostawcze nie kazała klientom długo czekać na te bardziej komfortowe wersje - pierwsza z nich, bazująca ma busie wersja Caravelle, zadebiutowała na rynku już w roku 1981.

T3_Kombi_4
T3_Kombi_4

Klasyk - Volkswagen T3 bardziej uniwersalny niż zwykły dostawczak

GetAuto Aktualności Klasyk - Volkswagen...
13.05.2024 Zespół GetAuto.pl
Poprzedni wszystkie Następny
Odśwież stronę

Twoja sesja wygasła z powodu dłuższej bezczynności na stronie i niektóre funkcjonalności mogą być niedostępne.

Aby kontynuować pracę, odśwież stronę klikając przycisk poniżej.

Odśwież stronę

Jesteś klientem profesjonalnym?

Załóż konto firmowe
logo GetAuto
O nas Cennik Wiadomości motoryzacyjne Polityka prywatności Polityka plików "cookies" Regulaminy portalu Zgłoś uwagi do naszej strony

Dodatkowe usługi GetAuto.pl

Kredytowanie pojazdów Leasingi pojazdów Porównaj ubezpieczenie OC/AC Gwarancje mechaniczne pojazdów Sprawdzanie numerów VIN pojazdów Sprawdzanie historii pojazdów

Obsługa klienta

Telefon: +48 731 222 802 (od pn. do sob. w godz. 08:00 - 20:00) Formularz kontaktowy (kliknij) (od pn. do nd. w godz. 08:00 - 20:00)

Partnerzy GetAuto.pl

logo VipGwarant logo Autotesto logo Autotesto logo Autobaza
logo Interpolisa logo Comperia
Znajdź nas
Udostępnij
Zainstaluj aplikację logo GetAuto lub
Google Play App Microsoft Store App
2025 © GetAuto.pl
Zainstaluj aplikację GetAuto.pl