Zmiany w gamie modelowej Mazdy 3 i CX-30
Wycofanie Silnika e-Skyactiv G z Oferty Mazdy
Najnowsze europejskie regulacje dotyczące emisji spalin zmusiły Mazdę do wycofania silnika benzynowego e-Skyactiv G z oferty handlowej. Ta jednostka o pojemności 2 litrów i mocach 122 oraz 150 KM, dostępna dotychczas w modelach Mazda 3 oraz CX-30, nie będzie już oferowana na rynku europejskim.
Alternatywne Silniki dla Polskich Klientów
Na polskim rynku klienci, którzy są zainteresowani zakupem modeli Mazda 3 i CX-30, nadal mają do dyspozycji silnik 2,0 e-Skyactiv X o mocy 186 KM. Dealerzy posiadają również ograniczoną liczbę samochodów z silnikiem 2,0 e-Skyactiv G o mocach 122 i 150 KM, dostępnych do natychmiastowego odbioru.
Promocyjne Oferty dla Klientów
Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży w Mazda Motor Poland, wyjaśnia, że klienci, którzy nie zdążyli zamówić samochodów w wycofywanych specyfikacjach, mogą jeszcze skorzystać z oferty. "Zadbaliśmy o to, by klienci, którzy nie zdążyli zamówić samochodów w wycofywanych specyfikacjach mogli jeszcze wybrać odpowiednią wersję dla siebie i możemy zaproponować Mazdy 3 i CX-30 z silnikiem 2,0 e-Skyactiv G gotowe do odbioru po wstępnej rejestracji na dealera. Dodatkowo, w ramach oferty Lato z Mazdą, klienci wybierający Mazdę 3 z tegorocznej produkcji zaoszczędzą nawet do 7000 zł, a zdecydowani na zakup CX-30 oszczędzą do 5000 zł korzystając z vouchera na usługi lub dodatkowe wyposażenie. Wartość promocyjnej oferty wzrośnie aż do 12 000 zł przy wyborze modelu z rocznika 2023, zarówno w przypadku Mazdy 3, jak i CX-30."
Zalety Silnika e-Skyactiv X
Silnik e-Skyactiv X, który pozostaje w stałej ofercie, to wysokoobrotowy silnik benzynowy o mocy 186 KM, charakteryzujący się niskim zużyciem paliwa, porównywalnym do silników wysokoprężnych. Silnik ten reaguje natychmiast na wciśnięcie pedału przyspieszenia, jest efektywny energetycznie i przyjazny dla środowiska. Kluczową technologią, którą wykorzystuje, jest system samoczynnego zapłonu sprężonej mieszanki sterowanego świecą (SPCCI), co pozwala na większą moc, mniejszą emisję spalin oraz niższe zużycie paliwa.
Integracja z Technologią Mazda M Hybrid
W obu modelach – Mazda 3 i CX-30 – silnik e-Skyactiv X o pojemności 2,0 litra jest płynnie zintegrowany z technologią Mazda M Hybrid. System hybrydowy może wzmocnić moment obrotowy silnika spalinowego momentem obrotowym silnika elektrycznego, co skutkuje optymalną dynamiką przy mniejszym zużyciu paliwa i emisji CO2. Dodatkowo, działanie systemu zapewnia bardziej wyrafinowane i przyjemne wrażenia z jazdy.
Konfiguracje i Opcje Napędowe
Mazda 3 w wersji hatchback i sedan, a także Mazda CX-30, mogą być skonfigurowane z manualną lub automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów. Dodatkowo, Mazda 3 hatchback oraz Mazda CX-30 z silnikiem 2,0 e-Skyactiv X mogą być wyposażone w napęd na wszystkie koła iActiv AWD, co zwiększa ich wszechstronność i zdolności terenowe.
https://pl.mazda-press.com/aktualnosci/2024/zmiany-w-gamie-modelowej-mazdy-3-i-cx-30/