Od debiutu w latach 70. Ford konsekwentnie pokazuje, że jest siłą, z którą trzeba się liczyć w świecie rajdów. Zespół M-Sport, Ford i rajdowa Puma Rally1 kontynuują długą tradycję startów. W salonach można znaleźć nową odsłonę Pumy, która podczas 80. Rajdu Polski została zaprezentowana w serwisowej strefie zespołu M-Sport.
Ekscytujący 80. Rajd Polski
- Rajd Polski to jedno z najbardziej ekscytujących wydarzeń w krajowym motorsporcie. To również idealna okazja, by przyjrzeć się historii Forda w Rajdowych Mistrzostwach Świata oraz nowej Pumie, która premierowo pojawiła się w namiotach ekipy M-Sport, tuż obok rajdowych samochodów przygotowanych do startu.
Powrót do Rajdowej Rywalizacji
Malcolm Wilson, Dyrektor Zarządzający M-Sport Ltd, podkreśla: „To fantastyczne, że mogę po raz kolejny być w tym miejscu i brać udział w rywalizacji podczas Rajdu Polski. Ostatni raz byliśmy tutaj w 2017 roku. W 2009 roku rajd ten został po raz pierwszy rundą WRC i wtedy też odnieśliśmy wielki sukces startując naszym Fordem Focusem RS WRC.”
Legendarne Modele Rajdowe Forda
Ford rozpoczął swoją przygodę z WRC w latach 70., wprowadzając model Escort RS1600. Rajdówka zdobyła liczne zwycięstwa i stała się ikoną WRC dzięki swojej niezawodności, mocy i zdolności do radzenia sobie na najtrudniejszych odcinkach specjalnych.
Ewolucja Technologiczna w Latach 80. i 90.
W latach 80. Ford wprowadził model Sierra RS Cosworth z turbodoładowanym silnikiem, zdobywając liczne zwycięstwa. Następnie, w latach 90., model Escort RS Cosworth odnosił wiele sukcesów w WRC, a jego charakterystyczne tylne skrzydło stało się znakiem rozpoznawczym.
Innowacje i Doskonałość w XXI Wieku
Pod koniec lat 90. Ford Focus WRC zdobył uznanie dzięki zaawansowanej technologii i doskonałym osiągom. W 2011 roku Ford Fiesta WRC, napędzany nowoczesnym turbodoładowanym silnikiem, stał się jednym z najbardziej konkurencyjnych samochodów rajdowych. W 2022 roku Ford zaprezentował nową maszynę – Ford Puma Rally1, wyposażoną w hybrydowy układ napędowy, który szybko stał się groźnym rywalem na trasach WRC.
Nowa Puma: Wszechstronność i Innowacja
Nowy Ford Puma dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia: Titanium, ST-Line, ST-Line X oraz ST. Gama silnikowa opiera się o wielokrotnie nagradzany silnik 1.0 EcoBoost, dostępny w czterech konfiguracjach z systemem miękkiej hybrydy, oferujący niskie spalanie i przyjemną dynamikę.
Wyjątkowe Osiągi i Efektywność
1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM jest dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów oraz 7-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Powershift. Mocniejsza wersja o mocy 155 KM dostępna jest z automatyczną skrzynią biegów Powershift. Na szczycie oferty znajduje się wersja 1.0 EcoBoost Hybrid 170 KM Powershift, która przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 sekundy i zużywa jedynie 6 litrów na 100 km w cyklu mieszanym.
Połączenie Motorsportu z Codzienną Funkcjonalnością
Usportowione modele Forda pokazują, jak blisko mogą znajdować się auta produkcyjne i te stworzone do wyczynowych wyzwań. Ford Performance łączy w swoich pojazdach codzienną funkcjonalność z dynamiką i osiągami. Puma ST, przygotowana przez Ford Performance, oferuje dynamiczną jazdę i nowoczesne technologie.
Komfort i Styl w Nowej Pumie ST
Puma ST została wyposażona w zaawansowane sportowe zawieszenie i kubełkowe, podgrzewane fotele Ford Performance z tapicerką z elementami skóry ekologicznej. Samochód oferuje 456 litrów przestrzeni bagażowej z 80-litrowym MegaBoxem pod podłogą bagażnika.
Nowoczesne Kolory i Styl
Nowa Puma dostępna jest w sześciu przyciągających wzrok kolorach, z nowością w postaci lakieru Cactus Grey. Model wyposażony jest w felgi aluminiowe o rozmiarze od 17 do 19 cali, w zależności od wersji.
Od debiutu w latach 70. Ford konsekwentnie pokazuje, że jest siłą, z którą trzeba się liczyć w świecie rajdów. Zespół M-Sport, Ford i rajdowa Puma Rally1 kontynuują długą tradycję startów. W salonach można znaleźć nową odsłonę Pumy, która podczas 80. Rajdu Polski została zaprezentowana w serwisowej strefie zespołu M-Sport.
Ekscytujący 80. Rajd Polski
- Rajd Polski to jedno z najbardziej ekscytujących wydarzeń w krajowym motorsporcie. To również idealna okazja, by przyjrzeć się historii Forda w Rajdowych Mistrzostwach Świata oraz nowej Pumie, która premierowo pojawiła się w namiotach ekipy M-Sport, tuż obok rajdowych samochodów przygotowanych do startu.
Powrót do Rajdowej Rywalizacji
Malcolm Wilson, Dyrektor Zarządzający M-Sport Ltd, podkreśla: „To fantastyczne, że mogę po raz kolejny być w tym miejscu i brać udział w rywalizacji podczas Rajdu Polski. Ostatni raz byliśmy tutaj w 2017 roku. W 2009 roku rajd ten został po raz pierwszy rundą WRC i wtedy też odnieśliśmy wielki sukces startując naszym Fordem Focusem RS WRC.”
Legendarne Modele Rajdowe Forda
Ford rozpoczął swoją przygodę z WRC w latach 70., wprowadzając model Escort RS1600. Rajdówka zdobyła liczne zwycięstwa i stała się ikoną WRC dzięki swojej niezawodności, mocy i zdolności do radzenia sobie na najtrudniejszych odcinkach specjalnych.
Ewolucja Technologiczna w Latach 80. i 90.
W latach 80. Ford wprowadził model Sierra RS Cosworth z turbodoładowanym silnikiem, zdobywając liczne zwycięstwa. Następnie, w latach 90., model Escort RS Cosworth odnosił wiele sukcesów w WRC, a jego charakterystyczne tylne skrzydło stało się znakiem rozpoznawczym.
Innowacje i Doskonałość w XXI Wieku
Pod koniec lat 90. Ford Focus WRC zdobył uznanie dzięki zaawansowanej technologii i doskonałym osiągom. W 2011 roku Ford Fiesta WRC, napędzany nowoczesnym turbodoładowanym silnikiem, stał się jednym z najbardziej konkurencyjnych samochodów rajdowych. W 2022 roku Ford zaprezentował nową maszynę – Ford Puma Rally1, wyposażoną w hybrydowy układ napędowy, który szybko stał się groźnym rywalem na trasach WRC.
Nowa Puma: Wszechstronność i Innowacja
Nowy Ford Puma dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia: Titanium, ST-Line, ST-Line X oraz ST. Gama silnikowa opiera się o wielokrotnie nagradzany silnik 1.0 EcoBoost, dostępny w czterech konfiguracjach z systemem miękkiej hybrydy, oferujący niskie spalanie i przyjemną dynamikę.
Wyjątkowe Osiągi i Efektywność
1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM jest dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów oraz 7-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Powershift. Mocniejsza wersja o mocy 155 KM dostępna jest z automatyczną skrzynią biegów Powershift. Na szczycie oferty znajduje się wersja 1.0 EcoBoost Hybrid 170 KM Powershift, która przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 sekundy i zużywa jedynie 6 litrów na 100 km w cyklu mieszanym.
Połączenie Motorsportu z Codzienną Funkcjonalnością
Usportowione modele Forda pokazują, jak blisko mogą znajdować się auta produkcyjne i te stworzone do wyczynowych wyzwań. Ford Performance łączy w swoich pojazdach codzienną funkcjonalność z dynamiką i osiągami. Puma ST, przygotowana przez Ford Performance, oferuje dynamiczną jazdę i nowoczesne technologie.
Komfort i Styl w Nowej Pumie ST
Puma ST została wyposażona w zaawansowane sportowe zawieszenie i kubełkowe, podgrzewane fotele Ford Performance z tapicerką z elementami skóry ekologicznej. Samochód oferuje 456 litrów przestrzeni bagażowej z 80-litrowym MegaBoxem pod podłogą bagażnika.
Nowoczesne Kolory i Styl
Nowa Puma dostępna jest w sześciu przyciągających wzrok kolorach, z nowością w postaci lakieru Cactus Grey. Model wyposażony jest w felgi aluminiowe o rozmiarze od 17 do 19 cali, w zależności od wersji.
źródło
https://fordmedia.pl/2024/06/28/nowy-ford-puma-zaprezentowany-na-80-rajdzie-polski/