• Komfort, wygoda i uniwersalny charakter, zgodnie z duchem „Crafted in Japan”
  • Silniki e-Skyactiv PHEV oraz Diesel z napędem na wszystkie koła
  • Trzy warianty aranżacji wnętrza do wyboru

       18 kwietnia 2024  nowa Mazda CX-80  , wyposażona w trzy rzędy siedzeń, debiutuje w Europie podczas wirtualnej prezentacji: https://mzd.tools/VirtualReveal

Ten drugi po CX-60 model, zbudowany w oparciu o platformę Mazda Large Architecture, jest najbardziej przestronnym samochodem Mazdy na rynkach europejskich i stanie się nowym okrętem flagowym marki w regionie.

 

W najnowszej ewolucji unikatowej filozofii projektowania Mazdy – Kodo – projektanci skupili się na elegancji i czystości minimalistycznej japońskiej estetyki. Eliminacja wszelkich zbędnych detali osiągnięta została dzięki indywidualnemu podejściu projektantów Mazdy i mistrzów rzemiosła, których celem jest produkcja samochodów zgodnie z duchem „Crafted in Japan”

 

Przy prawie pięciu metrach długości i rozstawie osi wynoszącym ponad trzy metry, nowa Mazda CX-80 jest dłuższa, wyższa i ma znacznie większy rozstaw osi, niż popularna Mazda CX-60. W połączeniu z dwoma składanymi i chowanymi w podłogę fotelami w trzecim rzędzie, CX-80 będzie dostępna z trzema konfiguracjami drugiego rzędu, w tym z dwoma oddzielnymi fotelami kapitańskimi oddzielonymi – do wyboru – konsolą środkową lub przejściem do trzeciego rzędu siedzeń.

 

Nowa Mazda CX-80 oferuje technologię odpowiednią dla flagowego europejskiego modelu Mazdy i obejmuje trzy nowe funkcje: nowe sterowanie głosowe Alexa, nowy hybrydowy system nawigacji łączący zalety usług offline i online oraz nowy widok kuli haka holowniczego Trailer Hitch View, który wykorzystuje centralny wyświetlacz i zaawansowaną grafikę, aby pomóc ustawić pojazd względem przyczepy[1].

 

Mazda CX-80 jest dostępna z dwoma układami napędowymi do wyboru: e-Skyactiv PHEV łączący czterocylindrowy silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym, oferujący angażujące osiągi z doskonałymi parametrami ekologicznymi lub z wydajną jednostką e-Skyactiv D – rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem Diesla z układem miękkiej hybrydy Mazda M Hybrid Boost 48V, który zapewnia wyjątkowo niską emisję i zużycie paliwa w tym segmencie samochodów[2].

 

Jednostka e-Skyactiv PHEV ma łączną moc systemową 327 KM/241 kW i generuje 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 195 km/h i oferuje zasięg 60 km w trybie całkowicie elektrycznej jazdy. Charakteryzuje się znakomitymi parametrami środowiskowymi, osiągając średnie zużycie paliwa WLTP na poziomie 1,6 l/100 km i emisję CO₂ wynoszącą zaledwie 36 g/km. Jednostka e-Skyactiv D generuje moc 254 KM przyspieszając od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy i osiągając prędkość maksymalną 219 km/h. Średnie zużycie paliwa wg WLTP wynosi 5,7-5,8 l/100 km, a emisja CO₂ to 148-151 g/km.

 

Obie jednostki napędowe współpracują z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i systemem napędu na wszystkie koła Mazda i-Activ AWD. Przełącznik Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) oferuje również wybór czterech trybów jazdy (plus tryb EV dla PHEV), które zostały już wcześniej wprowadzone w modelu CX-60.

 

Platforma CX-80 z podwójnymi wahaczami z przodu i wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu zapewnia wysoki komfort jazdy, stabilne prowadzenie i płynną kontrolę nad nadwoziem. Układ AWD z preferencją tylnych kół łączy stabilność i przyczepność stałego napędu na wszystkie koła z neutralną charakterystyką pokonywania zakrętów właściwą dla samochodów z tylnym napędem. Nowa Mazda CX-80 ma imponującą zdolność holowania przyczep o masie do 2500 kg.

 

Mazda CX-80 wyposażona jest w wszechstronną gamę zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i-Activsense mającą na celu zapewnienie 5-gwiazdkowej oceny bezpieczeństwa Euro NCAP. Nowe funkcje bezpieczeństwa debiutujące w CX-80 obejmują Cruising & Traffic Support (CTS) z nowym wsparciem w przypadku braku reakcji kierowcy, Smart Brake Support (SBS) z nowym asystentem unikania kolizji czołowych oraz Emergency Lane Keeping (ELK) z nowym systemem unikania zderzenia czołowego.

Polskie ceny Mazdy CX-80 zaczynają się od kwoty 280 900 zł za bogato wyposażoną wersję Exclusive-Line w konfiguracji siedmiomiejscowej z silnikiem e-Skyactiv D o mocy 254 KM i napędem AWD. Szczegółowe ceny wszystkich wariantów zostaną opublikowane na początku maja, ale już teraz wszyscy polscy dealerzy Mazdy rozpoczynają przedsprzedaż modelu CX-80.

 

https://pl.mazda-press.com/aktualnosci/2024/premiera_cx-80

mazdaaa

Nowa Mazda CX-80 – najbardziej przestronny SUV Mazdy

30.04.2024 Zespół GetAuto.pl